میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

نحوه فعال کردن System Restore در ویندوز ۱۰

 محافظت از سیستم را روشن کنید. همانطور که ذکر شد، System Restore به طور پیش فرض در ویندوز ۱۰ غیرفعال است. ممکن است متوجه این موضوع نشوید تا زمانی که نیاز به لغو تغییرات ناخواسته نداشته باشید و متوجه شوید که نمی‌توانید. در اینجا نحوه روشن کردن System Protection، که شامل ابزار System Restore است، آمده است.

 

در مطلب زیر نحوه استفاده از System Restore در ویندوز ۱۰ برای رفع مشکلات رایانه شخصی آورده شده است.

۱.     در کادر جستجوی ویندوز ۱۰ عبارت “system restore” را تایپ کنید و در لیست نتایج روی “Create a restore point” کلیک کنید.

۲.     اکنون کادر محاوره‌ای System Properties در تب System Protection باز می‌شود. در بخش تنظیمات حفاظت، درایو اصلی سیستم خود را که معمولاً با برچسب "C:" شناخته می‌شود، انتخاب کنید و روی دکمه پیکربندی کلیک کنید.

۳.     در قسمت Restore Settings «روشن کردن محافظت سیستم» را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید حداکثر فضای دیسک اختصاص داده شده برای بازیابی نقاط را تنظیم کنید. با این حال، از آنجایی که ویندوز ۱۰ استفاده از فضای دیسک را به طور خودکار مدیریت می‌کند، نیازی نیست نگران این موضوع باشید، مگر اینکه فضای هارد دیسک شما تمام شود. در همان کادر، همچنین می‌توانید روی Delete کلیک کنید تا نقاط بازیابی سیستم قدیمی را حذف کنید، در صورتی که در تاریخ دیگری نیاز به این کار داشته باشید.

۴.     روی Apply کلیک کنید، سپس بر روی OK کلیک کنید تا System Restore فعال شود و کادر System Protection برای درایو اصلی سیستم خود ببندید. ویندوز ۱۰ اکنون هر زمان که تغییر قابل توجهی در سیستم شما ایجاد شود، به طور خودکار یک نقطه بازیابی ایجاد می‌کند.

منبع: پلیس فتا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.