میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

آموزش پرداخت حق تمبر در سامانه امور مالیاتی به صورت تصویری

آموزش پرداخت حق تمبر در سامانه امور مالیاتی به صورت تصویری

پرداخت حق تمبر صدور گواهی عدم بدهی مالیاتی یا صدور و تمدید پروانه کسب و کارت بازرگانی و سرمایه با شناسه واریز در پرتال امور مالیاتی (tax.gov.ir) به سادگی امکان پذیر است، در این مقاله به صورت تصویری نحوه پرداخت حق تمبر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، همراه داتیس نتورک باشید.

آموزش پرداخت حق تمبر در سامانه امور مالیاتی به صورت تصویری

آموزش پرداخت حق تمبر در سامانه امور مالیاتی به صورت تصویری

اگر پیامکی از سازمان امور مالیاتی دریافت کرده اید که در آن از شما خواسته شده حق تمبر خود را پرداخت کنید، نگران نباشید زیرا لازم نیست به مرکز امور مالیاتی محل خود مراجعه کنید و حتی لازم نیست به کافی نت و دفتر پیشخوان و … مراجعه کنید،  کافی است وارد پرتال سازمان امور مالیاتی شوید و طبق دستورالعمل این آموزش پیش بروید.

حق تمبر مالیاتی از انواع مالیات‌ های مستقیم بوده که از طریق الصاق و ابطال تمبر بر مدارک، اسناد و اوارق و در اصل به منظور به رسمیت شناختن یا لازم‌ الاجرا کردن آن‌ها، از متقاضی دریافت می‌ گردد.

حق تمبر انواع مختلفی دارد: 

  • حق تمبر صدور پروانه کسب اتاق اصناف
  • حق تمبر تمدید پروانه کسب اتاق اصناف
  • حق تمبر صدور کارت بازرگانی
  • حق تمبر تمدید کارت بازرگانی
  • حق تمبر سرمایه و تغییرات سرمایه

نکته: افرادی که به تازگی در tax.gov.ir ثبت نام کرده باشند پیامکی با موضوع پرداخت حق تمبر صدور گواهی عدم مالیاتی نیز دریافت می کنند که در ادامه قصد داریم به صورت تصویری نحوه پرداخت آن ها را به شما همراهان همیشگی داتیس نتورک آموزش دهیم.

چگونه حق تمبر را در سایت tax.gov.ir بپردازیم؟

ابتدا لازم است از آدرس زیر با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد پرتال مالیاتی خود شوید.

https://mytax.tax.gov.ir/Pages/Login

سپس از منوی سمت راست گزینه پرداخت ها/قبض مالیاتی را انتخاب کنید.

در ادامه روی ایجاد قبض جدید کلیک کنید.

آموزش پرداخت حق تمبر در سامانه امور مالیاتی به صورت تصویری

اکنون در صفحه جدید برای پرداخت حق تمبر لازم است اطلاعات را به شرح زیر انتخاب و وارد کنید.

  1. نام اصلی مودی را انتخاب کنید.
  2. سال عملکرد را تعیین کنید.
  3. نوع مالیات را عملکرد قرار دهید.
  4. مرحله وصول را علی الحساب قرار دهید.
  5. سپس حق تمبر را انتخاب کنید و در بخش نوع حق تمبر نوع دقیق را انتخاب کنید. اگر برای صدور گواهی عدم بدهی مالیاتی اقدام می کنید لازم است صدور پروانه را انتخاب کنید.
  6. شناسه واریز را در کادر مشخص شده وارد کنید.
  7. در نهایت روی صدور بزنید.

آموزش پرداخت حق تمبر در سامانه امور مالیاتی به صورت تصویری

شناسامه قبض به شما نمایش داده می شود.

اگر همه چیز مرتب است روی پرداخت برخط بزنید.

آموزش پرداخت حق تمبر در سامانه امور مالیاتی به صورت تصویری

سپس با اطلاعات کارت بانکی خود اقدام به پرداخت کنید.

درگاه پرداخت بانکی

درگاه پرداخت بانکی

اگر همه چیز با موفقیت پیش برود و پرداخت حق تمبر انجام شود با تصویر زیر مواجه می شوید که به شما می گوید قبض مالیاتی با کد رهگیری X با موفقیت پرداخت شده است.

آموزش پرداخت حق تمبر در سامانه امور مالیاتی به صورت تصویری

به همین سادگی!

حذف مستقیم و سریع فایل ها در ویندوز بدون انتقال به Recycle Bin

شما نیز ممکن است یکی از کاربران حرفه ای ویندوز باشید و روزانه با هزاران فایل در محیط ویندوز سرو کار داشته و به ایجاد یا حذف تعداد زیادی از آن ها بپردازید. قطعا با وجود کارهای فراوان و با توجه به اهمیت زمان، نیاز به راه های ساده و سریعتری برای انجام کار ها خواهید داشت. یکی از این کار ها حذف برخی از فایل های اضافه خواهد بود. شاید به طور معمول یک یا چند فایل را با فشردن کلید Delete یا استفاده از راست کلیک ماوس حذف میکنید و در سطل زباله ویندوز (Recycle Bin) قرار میدهید. ولی آیا تا کنون به فکر سرعت بخشیدن به انجام این حرکت تکراری شده اید؟ اینک به توضیح دو روش حذف مستقیم و سریع فایل ها در محیط ویندوز خواهیم پرداخت.

 بدون انتقال به Recycle Bin برای همه فایل ها

در این روش همانطور که از نام آن مشخص است، فایل ها به Recycle Bin انتقال داده نشده و بلافاصله پس از تایید برای همیشه حذف خواهند شد.

برای این کار، ابتدا بر روی آیکون Recycle Bin در دسکتاپ ویندوز کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید.

Delete-Files-Without-Sending-to-Recycle-Bin-01

اکنون بر روی دکمه رادیویی کناری گزینه Do not move the files to the Recycle Bin کلیک کرده و آن را به حالت انتخاب در آورید. سپس برای ذخیره تغییرات بر روی OK کلیک کنید.

با انجام این تغییرات، از این به بعد تمامی فایل ها به صورت مستقیم و بدون انتقال به سطح زباله حذف خواهند شد. کافیست پس از اقدام به حذف یک یا چند فایل(با فشردن کلید Delete) گزینه Yes را انتخاب کنید تا برای همیشه فایل ها حذف شوند.Delete-Files-Without-Sending-to-Recycle-Bin-02

اگر گزینه Display Delete confirmation dialog تیک دار باشد پنجره Delete File یا Delete Multiple Items نمایش داده میشود در غیر این صورت فایل ها همان لحظه بدون هیچ اطلاعی برای همیشه خواهند شد.


به یاد داشته باشید که در این روش امکان بازنگری برای فایل هایی که از این به بعد اقدام به حذف آن ها می کنید وجود نخواهد داشت و فایل های مورد نظر بلافاصله بعد از تایید شما حذف خواهند شد.

روش دوم: حذف کردن مستقیم فایل ها بدون انتقال به Recycle bin در مواقع مورد نیاز

شاید برای تمامی فایل ها به حذف سریع و مستقیم نیازی نداشته باشید، در این مواقع با استفاده از یک کلید ترکیبی میتوان فقط در مواقعی که لازم دانستید به حذف مستقیم فایل ها اقدام کنید.

برای این کار نیز کافیست فایل یا فایل های مورد نظر را به حالت انتخاب در آورده و با نگاه داشتن کلید Shift از صفحه کلید و فشردن کلید Delete اقدام به حذف آن ها نمایید.

با روش های گفته شده در این آموزش به راحتی میتوانید مقداری هر چند ناچیز در وقت خود صرفه جویی کرده و کارهای کامپیوتری خود را کمی سریعتر و حرفه ای تر انجام دهید.