میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

فرمان ping چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد

 

Ping چگونه کار می‌کند؟

Ping در اصل یک اصطلاح مورد استفاده در تکنولوژی سونار است که در آن پالس‎های صوتی ارسال می‌شود و بعد از پژواک بازگشتی برای تجزیه و تحلیل‎های مختلف استفاده می‌شود. در یک شبکه کامپیوتری، یک ابزار Ping در اکثر سیستم عامل‎ها تعبیه شده است که تقریبا به همین شیوه عمل می‌کند. شما باید از فرمان Ping به همراه یک URL یا آدرس آی‌پی استفاده کنید. کامپیوتر شما چندین بسته اطلاعاتی را به یک آدرس مقصد ارسال می‌کند و بعد منتظر پاسخ می‌ماند. وقتی پاسخ دریافت می‌شود ابزار ping به شما نشان می‌دهد که چه مدت طول کشیده است تا هر بسته این سفر رفت و برگشت را طی کند، و یا در مواردی به شما اعلام می‌کند که هیچ پاسخی دریافت نشده است.

ادامه مطلب ...

پینگ Ping چیست و چه کاربردی دارد؟

 

Ping

ابزار ping سرنام Packet Internet Groper به منظور تایید این‌که TCP/IP به درستی نصب شده، به کارت شبکه متصل شده، پیکربندی آن درست بوده و با شبکه در ارتباط است استفاده می‌شود. عملکرد این ابزار شباهت زیادی به سیگنال ارسالی نهنگ‌ها داشته که منتظر می‌مانند تا اکو آن سیگنال را دریافت کنند. یک صدای بازگشتی به نهنگ اجازه می‌دهد اطلاعات زیادی در ارتباط با جسمی که سیگنال را ارسال کرده است به دست آورد. Ping با ارسال یک سیگنال درخواست اکو (echo request) برای کامپیوتر دیگری، منتظر دریافت پاسخ می‌ماند. کامپیوتر دیگر پس از دریافت سیگنال از طریق پاسخ اکو (echo reply) به آن سیگنال پاسخ می‌دهد. پروتکلی که برای درخواست و پاسخ دادن به اکو استفاده می‌شود، ICMP سرنام Internet Control Message Protocol نام دارد. یک پروتکل سبک و روان که برای انتقال پیام‌های خطا و اطلاعاتی درباره شبکه استفاده می‌شود. زمانی که قصد دارید وضعیت ارتباط یک شبکه را ارزیابی کنید، اولین ابزاری که باید از آن استفاده کنید، ping است. فرمان ping دارای پارامترها و گزینه‌های مختلفی است که به شرح زیر هستند:

ادامه مطلب ...

آموزش کانفیگ مودم U Tel

 Hamyar Rayaneh

آموزش کانفیگ مودم U Tel

1- ابتدا برای شروع مودم را از طریق کابل Lan به کامپیوتر وصل میکنیم.
2- صفحه مرورگر خود را باز کرده و در قسمت آی دی این آدرس را وارد میکنید.( 192.168.1.1 )
3- در صفحه باز شده Username = Admin و Password = 1234 وارد کنید.
4- Pppoe = Channel Mode را روی اتصال خودکار انتخاب نمایید.
5- گزینه و Vpi و Vci را به ترتیب 0 و 35 مقدار دهی کنید.
6- Username و Password را مطابق اطلاعات دریافتی از سرویس دهنده اینترنت وارد نمایید و Add کلیک کنید.

ادامه مطلب ...

آموزش رایت ISO


آموزش رایت ISO

در این آموزش با نحوه رایت فایل ISO را در CD یا DVD با یک برنامه بسیار سبک به حجم 800 کیلوبایت یاد می گیرید پس در ادامه را با نگاه گرمتان یاری کنید. تا این آموزش را دوره کنیم. برای دریافت برنامه FreeISOBurner کلیک کنید.

آموزش رایت ISO
ImageBurner
  1. در قسمت 1 شما باید آدرس فایل ISO رو مشخص کنید.
  2. در قسمت 2 شما باید Drive CDROM رو مشخص کنید.
  3. در قسمت 3 شما باید نام دیسک خود را مشخص کنید.
  4. در قسمت 4 شما باید سرعت رایت را مشخص کنید.
  5. در قسمت 5 شما باید مقدار Cache را مشخص کنید.
  6. در قسمت 6 اگر می خواهید Disk شما بعد از رایت این ایمج بسته شود باید علامت بگزارید.
  7. در اینجا پیام های مربوط به رایت را مشاهده می کنید.
  8. بعد از تنظیمات کامل در قسمت 8 برای شروع رایت کلیک کنید.

 

با ۱۵ قابلیت ناشناخته اینستاگرام آشنا شوید + تصاویر

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در سراسر جهان، میلیون‌ها کاربر فعال دارد که روزانه برای ارسال تصویر، یا بازدید تصاویر دیگران از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، محبوبیت اینستاگرام به قدری افزایش پیدا کرده که دیگر غیرقابل انکار است و اگر فردی عضو این شبکه اجتماعی نباشد، گویی از دنیا بی‌خبر است، البته استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، علاوه بر هدر رفتن زمان ارزشمند عمر به پای تصاویر ارسالی دیگران، کارشناسان همواره به اثرات مخرب این چنین فضاهایی برای افرادی که بیش از حد به آن اهمیت می‌دهند، اشاره کرده‌اند. در هر صورت اگر شما عضو اینستاگرام هستید و روزانه یا هر چند روز یکبار، مدتی را در این شبکه اجتماعی می‌گذرانید بد نیست با قابلیت‌های کمتر دیده شده در این نرم افزار آشنا شوید، قابلیت‌هایی که کار با اینستاگرام را بسیار آسان‌تر نموده و شما را در زمره حرفه‌ای‌های این شبکه اجتماعی قرار می‌دهد، با ما همراه باشید:

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی 5 مهر) + جدول

  ادامه مطلب ...