میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

عکس دیده نشده از کارنامه تحصیلی اینشتین با نمرات جالب!

در زیر تصویری از کارنامه آلبرت انیشتین در سن ۱۷ سالگی را مشاهده خواهید کرد.

عکس دیده نشده از کارنامه تحصیلی انیشتین با نمرات جالب!به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصویری از کارنامه تحصیلی آلبرت اینشتین در سال ۱۸۹۶۶ و زمانی که او ۱۷۷ سال سن داشت در فضای مجازی در حال دست به دست شده است.

همان طور که می بینید، نمره های او در سطح بسیار خوب و عالی بوده است. مقیاس نمره ها از ۱ تا ۶ بوده که آلبرت جوان در بسیاری از دروس مانند فیزیک، تاریخ، جبر و هندسه نمره کامل 6 را به دست آورده است.

گفتنی است؛ انیشتین تا چهار سالگی صحبت نمی‌کرد. پزشک متخصص به پدر و مادرش گفته بود که فرزند آنها زبان باز خواهد کرد ولی عقب مانده خواهد بود.

اینشتین در طول زندگی‌اش قوه بیان ضعیفی داشت، احتمالا افسانه تنبل بودن او هم از همین امر ناشی شده است. ولی او اصلا شاگرد تنبلی نبود. 

در ادامه با ما همراه باشید تا تصویری از کارنامه تحصیلی اینشتین را ببینید.

 عکس دیده نشده از کارنامه تحصیلی انیشتین با نمرات جالب!

 انتهای پیام/

با این تکنولوژی مصرف اینترنت خود را کاهش دهید

کمپانی گوگل با ابداع روشی با نام RAISR که هم اکنون بر روی سرویس های آنلاین گوگل قرار گرفته توانسته بستری را ایجاد کند که حجم تصاویر با کیفیت کاهش یابد. 

این اقدام می تواند صرفه جویی قابل توجهی در مصرف دیتای اینترنت شود چرا که هزینه بسته های اینترنت روز به روز در حال افزایش است.

تکنولوژی RAISR به این صورت کار می کند که حجم تصویری که آپلود می شود را فوری کاهش می دهد  به این صورت که تنها یک پیکسل از  4 پیکسل ارسالی  از تصویر شما را دریافت می کند که در این زمان فایل الگوریتم RAISR   فعال شده و 3 پیکسل باقیمانده به تصویر شما بازمی گردد به این ترتیب زمانی که شما  این تصویررا در گوشی یا کامپیوتر خود دانلود می کنید به سایز اصلی خود بازمی گردد.درست همان کاری که فایل های ZIPانجام می دهد.


قابل ذکر است بدانید هر هفته حجم  تعدادی بالغ بر 1 میلیارد  تصویر توسط این ابداع جدید گوگل کاهش پیدا می کند که بر اساس آمار های ارائه شده توسط کمپانی گوگل حدود 30 درصد مصرف دیتا و استفاده شما ازاینترنت را کاهش می دهد.
گفتنی است؛ به جز کمپانی  گوگل  در زمینه کاهش حجم تصاویر  توییتر نیز  در این زمینه  با خرید استارت‌آپ Magic Pony،به دنبال پیاده‌سازی این فناوری روی فیلم‌هاست.

10 هکر مشهور جهان را بشناسید

 هکرها خطرناکترین افراد روی زمین در دنیای فناوری هستند که قادرند به هر سیستم رایانه ای در جهان دست یابند. آنها توانایی این را دارند که محرمانه ترین اطلاعات را در اختیار بگیرند؛ اطلاعاتی که ممکن است حتی به جنگ منتهی شود. در این گزارش فهرستی از اسامی بزرگترین و  ثروتمندترین هکرها را گردآوری کردهایم که آشنایی با آنها میتواند در نوع خود جالب باشد.


1. ایکل کالس، معروف به پسر مافیا، تعدادی از سایتهای مهم مانند ebay، یاهو و... هک کرد و باعث شد چندین ساعت از دسترس خارج شوند. هک او خسارت یک میلیون دلاری در پی داشت. کالس کار هک را از 15 سالگی آغاز کرد و سرانجام به جرم هک، به هشت ماه زندان و استفاده محدود از اینترنت  محکوم شد.

ادامه مطلب ...

آموزش حذف عوامل اضافی از تصویر (فتوشاپ)

 گاهی پس از عکاسی از یک لحظه ناب متوجه می‌شوید عوامل اضافی نه چندان بااهمیت صحنه زیبای عکس شما را به طور کامل خراب کرده است. مثلا می‌خواهید از یک بنای باستانی عکاسی کنید. حالت ایده‌آل این است که کادرتان را بدون حضور کمترین مزاحمی ببندید.

ادامه مطلب ...

میانبر های ویندوز که از آن بی خبرید

در سیستم عامل ویندوز بیش از هر سیستم عاملی دارای میانبر است و اکثر کاربران از میانبر های آن بی خبر اند. دانستن این موارد می تواند کمک بسیاری به کاربران بکند و به کارها سرعت ببخشد. در زیر چند نمونه از میانبر های ویندوز را می توانید مشاهده و از آن ها استفاده کنید.

1. راه اندازی یک نمونه جدید از یک برنامه
به عنوان مثال برای باز کردن یک تب جدید از مرورگر می توانید دکمه Shift را نگهدارید و روی مرورگر کلیک نید تا یک پنجره جدید باز شود.

میانبر های ویندوز که از آن بی خبرید


2. کپی کردن یک فایل به کلیپ بورد (حافظه موقت کامپیوتر)
برای کپی کردن یک فایل به حافظه موقت کامپیوتر کافیست Shift را نگهدارید و با راست کلیک گزینه "Copy as Path" را بزنید.

میانبر های ویندوز که از آن بی خبرید


3. گزینه های مخفی راست کلیک
اگر شما بر روی یک آیفون راست کلیک کنید، چند گزینه بیشتر برای ارسال آن مشاهده نمی کنید. اما اگر راست کلیک را به همراه نگهداشتن کلید Shift انجام دهید، موارد بیشتری برای ارسال فایل مشاهده خواهید کرد.

میانبر های ویندوز که از آن بی خبرید


4. بازگشت به قبل
اگر شما یک فایلی را به اشتباه در پوشه ای کپ یا یک فایل را حذف کرده اید و از آن کار پشیمان شده اید می توانید با زدن کلید های "Crtl+Z" از روی کیبرد، به گذشته برگردید و فایل ها را سرجای خود قرار دهید.

میانبر های ویندوز که از آن بی خبرید


5. اضافه کردن چک باکس به آیکون ها
چک باکس به شما این امکان را میدهد تا بتوانید به صورت همزمان چندید فایل را انتخاب و آن ها را مدیریت کنید. برای اضافه کردن چک باکس می توانید همانند تصویر زیر در تب "View" گزینه "Item check boxes" را فعال کنید. همچنین شما می توانید با نگهداشتن کلید "Ctrl" به امکان دسترسی پیدا کنید.

میانبر های ویندوز که از آن بی خبرید