میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

هنگام خواب، تلفن هوشمند در چه فاصله‌ای از ما باید قرار داشته باشد؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از سومریه نیوز، آنتون یاستربوف مدیر آزمایشگاه "زیست محیطی فضای زندگی" می‌گوید که بسیاری تلفن‌های خود را در شب رها نمی‌کنند و آن‌ها را نزدیک بالش خود قرار می‌دهند. چه موقع این وضعیت سلامتی را تهدید می‌کند؟

به گفته آنتون یاستربوف، هنگام ظهور تلفن‌های همراه، برخی از پزشکان نگرانی خود را در مورد اشعه‌های ساطع شده از آن‌ها ابراز کردند، زیرا ممکن است باعث سرطان شوند. اما بعد‌ها این ترس‌ها تایید نشد. دستگاه‌های مدرن نباید چنین ترس‌هایی را ایجاد کنند. زیرا تحت آزمایشات زیادی قرار می‌گیرد که تأیید می‌کند برای سلامتی انسان خطرناک نیستند. با این حال، تأثیر تلفن‌های هوشمند بر اندام‌ها و بافت‌های داخلی بدن به اندازه کافی مطالعه نشده است.

او می‌گوید: "به عنوان یک قاعده کلی - شما نباید نزدیک تلفن بخوابید و آن را زیر بالش یا روی تخت قرار ندهید. ترجیحاً آن را نزدیک سر قرار ندهید و فاصله بین آن‌ها نباید کمتر از یک متر یا حداقل نیم متر باشد. "

این مدیر آزمایشگاهی تأکید کرد: این فاصله باید در مناطق روستایی بیشتر باشد، زیرا انتشار تابش هنگام دور شدن از ایستگاه پایه افزایش می‌یابد.

آنتون می‌گوید: "هنگامی که ایستگاه پایه بسیار دور است، به عنوان مثال در روستا‌ها، تلفن انرژی بیشتری مصرف می‌کند تا بتواند با ایستگاه تماس بگیرد، که باعث افزایش تابش می‌شود؛ بنابراین، هنگام خواب باید دور از بدن قرار گیرد.

او می‌افزاید: افرادی که از دستگاه‌های ضربان ساز استفاده می‌کنند باید تلفن همراه را از خود دور نگهدارند تا باعث ایجاد تداخل الکترومغناطیسی نشوند.

این متخصص به همه افرادی که زیاد از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند توصیه می‌کند از هدفون‌های بی سیم برای کاهش تابش اشعه استفاده کنند.

چگونه کانال وای فای روتر خود را تغییر دهیم؟

 

برای اطلاع از نحوه تغییر کانال وای فای روتر و تقویت قدرت شبکه مطلب زیر را از دست ندهید.

 برای بسیاری از ما پیش آمده که با سیگنال ناپایدار وای فای روتر روبه‌رو شویم و با اقدامات مختلف هم نتوانیم مشکل را برطرف کنیم. در این زمان می‌توانیم به سراغ تغییر کانال وای فای روتر برویم و بهترین و خلوت‌ترین آن را انتخاب کنیم. در این مطلب می‌خواهیم چنین کاری را به شما آموزش دهیم.

خوشبختانه تغییر کانال وای فای کار چندان پیچیده‌ای نیست و می‌توانید با چندین مرحله مشکلات عملکردی شبکه وای فای را برطرف کنید.

ادامه مطلب ...

"وای فای" این بلاها را به سرتان می آورد

 

در سال 2008 یکی از دانشمندان آمریکایی تحقیقی را با عنوان " کنترل مغز با گوشی تلفن همراه " ارئه داد و در آن در مورد مضررات استفاده از وای فای به طور دسته بندی شده عوارض و خطرات را بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها را جدی بگیرند. بررسی محققان جهانی نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت وای‌فای سلامت شما را تهدید می‌کند.

 

اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.

 

ادامه مطلب ...

ترفندهای ساده برای افزایش سرعت اینترنت تا سه برابر

با نکاتی که در این گزارش گفته شده است، سرعت وای فای شما بسیار سریعتر خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اکثر شرکت‌های ارائه کننده اینترنت، ادعا می‌کنند که بهترین سرعت اینترنت را در اختیار همه قرار می‌دهند، اما چرا اغلب این سرعت واقعا کند است؟ بخصوص وقتی که می‌خواهید چیزی دانلود کنید و یا آنلاین فیلمی تماشا کنید واقعاً خسته کننده خواهد بود. اما خوشبختانه کار‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید برای سرعت بخشیدن به اتصال اینترنت خود انجام دهید!

نقطه مناسب

امواج WiFi در واقع همان امواج رادیویی هستند، اما بسیار کوتاهتر! این بدان معناست که هرچه دورتر از مودم خود بنشینید، سرعت اینترنت شما کندتر خواهد بود. برد متوسط مودم ​​فقط به ۴۵ متر می‌رسد! علاوه بر این، دیوار‌ها نیز سیگنال را کند می‌کنند. به عبارت دیگر؛ سرعت وای فای شما بسیار تحت تأثیر مکانی است که مودم خود را قرار داده اید. به همین دلیل مهم است که مودم را در مرکز خانه خود قرار دهید و ترجیحاً نه در یک قفسه!

کف زمین

مودم خود را روی زمین نگذارید چراکه سیگنال در عبور از موادی که کف اغلب از آن‌ها ساخته شده است مشکل دارد. علاوه بر این، اکثر مودم‌ها به گونه‌ای ساخته شده اند که سیگنال خود را کمی به سمت پایین ارسال می‌کنند. بنابراین، بهتر است مودم خود را در ارتفاع قرار دهید.

وسایل الکترونیک

نکته دومی که مهم است اینکه مودم خود را از سایر دستگاه‌های الکترونیکی دور نگه دارید. این وسایل الکترونیکی می‌توانند سیگنال مودم را تحت تأثیر قرار دهند و تأثیر منفی روی آن بگذارند.

آنتن

نکته چهارم تنظیم دو آنتن دستگاه است. اطمینان حاصل کنید که یک آنتن به صورت افقی و دیگری در جهت عمودی باشد. به این ترتیب شما بهترین شانس را خواهید داشت که همه دستگاه‌های متصل به مودم شما از اینترنت مناسب برخوردار شوند.

منبع: طلا


این نسخه از واتساپ را فورا حذف کنید

کارشناسان امنیتی درباره بدافزار بودن یکی از نسخه های پیامرسان محبوب واتساپ هشدار دادند و از کاربران خواستند آن را حذف کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از البلد؛ کارشناسان شرکت امنیت سایبری کسپرسکی به کاربران واتساپ هشدار دادند که نسخه اصلاح شده این برنامه حاوی ویروس خطرناکی است که اطلاعات شخصی کاربران را آلوده می‌کند. به گزارش وب سایت thehansindia، نسخه اصلاح شده پیامرسان واتساپ با نام FMWhatsApp، خطرناک‌ترین نوع ویروس تلفن‌های هوشمند را منتشر می‌کند که به اسب تروا معروف است.

یک برنامه جعلی WhatsApp که بدافزار پخش می‌کند

برنامه جعلی FMWhatsApp تلفن‌های کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند را با کد مخرب آلوده می‌کند و می‌تواند SMS‌ها را بخواند، تبلیغات را باز کند، اشتراک‌ها را راه اندازی کند و داده‌های کاربران و همچنین حساب‌های بانکی را سرقت کند. هنگامی که کاربری نسخه مخرب FMWhatsApp بارگیری می‌کند، طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب را انجام می‌دهد، از جمله بارگیری ماژول‌های اضافی و نمایش تبلیغات تمام صفحه تا ثبت نام مخفیانه خدمات برتر با اشتراک بالا.

نسخه غیررسمی FMWhatsApp همچنین به میلیون‌ها کاربر تلفن‌های هوشمند آسیب می‌رساند، زیرا به هکر‌ها اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری را از راه دور کنترل کنند. نسخه‌های اصلاح شده واتساپ با ویژگی‌های امیدوارکننده‌ای که در سرویس پیام اصلی فیسبوک یافت نمی‌شود، کاربران را جذب می‌کنند، اما این ویژگی‌های اضافی پایدار نیستند و توسط هکر‌ها برای انتشار بدافزار استفاده می‌شوند.

برنامه جعلی FMWhatsApp

گفتنی است که کاربران واتساپ در اوایل سال جاری نسبت به کلاهبرداری هشدار داده بودند که می‌تواند منجر به سرقت مخفیانه پول آن‌ها شود، موسسه استاندارد تجاری تجاری (CTSI) به افراد در مورد کلاهبرداری از طریق کلاهبرداری که وانمود می‌کند شخصی است که می‌شناسید، هشدار داد.