میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

والدین مراقب کودکان خود در فضای مجازی باشند!

 سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راه‌های پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، اظهار کرد: با آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان می‌توانیم از سوءاستفاده‌های احتمالی در محیط وب جلوگیری کنیم.

وی افزود: والدین باید در گام نخست دلایل نگرانی خود را به فرزندان شرح دهند و به آن‌ها بفهمانند که مورد اعتمادشان هستند و افراد غریبه‌ای که به واسطه استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی در ارتباط با آن‌ها قرار دارند، دلیل اصلی نگرانی والدین هستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: والدین باید از فرزندان خود بخواهند که اطلاعات شخصی و خصوصی خود و اعضای خانواده را در اختیار دیگران قرار ندهند و به هویت افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: باید کودکان و نوجوانان تفهیم شوند که در صورتی که افراد ناشناس آدرس منزل، شماره تلفن، نام مدرسه و مسیر خانه آن‌ها را در اختیار داشته باشند، چه خطرات احتمالی در کمین آن‌ها خواهد بود، آن‌ها باید بدانند هویت افراد در فضای مجازی به راحتی قابل جعل است.

ادامه مطلب ...