میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

قابلیت اتصال جدید به نسخه وب در به روز رسانی جدید واتساپ

  به نقل از gsmarena، چند ماه است که واتساپ در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد بدون اینکه گوشی هوشمند اولیه آنها بتوانند پیامی را دریافت یا ارسال کند، حساب خود را به دستگاه‌های ثانویه متصل کنند.

این ویژگی اکنون در جدیدترین آپدیت واتس آپ در هر دو نسخه اندروید و iOS به طور رسمی برای همه کاربران این پلتفرم ارائه می‌شود. تا پیش از این، برای اینکه بتوانید از پیام رسان واتساپ روی مرورگر خود استفاده کنید، باید اطمینان حاصل می‌کردید که تلفن هوشمند اصلی شما همچنان به اینترنت متصل است. اما اکنون واتساپ قابلیتی را برای اتصال دستگاه‌ها بدون نیاز به آنلاین بودن گوشی هوشمند ارائه داده است.

پس از فعال شدن این ویژگی و قبل از اتصال به دستگاه جدید، اتصال شما از همه دستگاه‌ها لغو می‌شود. پس از اتصال مثل همیشه می‌توانید به ویژگی‌های اصلی دسترسی داشته باشید با این تفاوت که بدون در نظر گرفتن اینکه گوشی هوشمند اصلی شما آنلاین است یا خیر، می‌توانید به گفتگو ادامه دهید. علاوه بر این پیام‌ها و تماس‌ها همچنان رمزگذاری شده‌اند.

ادامه مطلب ...

فضای ذخیره سازی در واتساپ را چگونه مدیریت کنیم؟

واتس آپ  با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال، محبوب‌ترین برنامه پیام رسانی فوری در جهان است. تخمین زده می‌شود که این تعداد ۷۰۰ میلیون بیشتر از یک برنامه دیگر متعلق به فیسبوک در مسنجر باشد، اگرچه واتساپ یک مزیت امنیتی بزرگ در قالب رمزگذاری سراسری دارد. به نظر نمی‌رسد واتساپ حجم زیادی برای ذخیره سازی داشته باشد، با این حال، وقتی هزاران پیام، یادداشت صوتی، عکس، فیلم، و گیف را با افراد به اشتراک می‌گذارید، می‌تواند به سرعت حافظه شما را پر کند. این قابلیت، ذخیره سازی فضا و حذف سریع فایل‌هایی که دیگر به آن نیاز ندارید را آسان می‌کند. در این گزارش با نحوه استفاده از آن آشنا می‌شوید.

۱. واتس اپ را به آخرین نسخه در آیفون یا اندروید به روز کرده و سپس آن را باز کنید.
۲. اگر پیامی با مضمون «حافظه تقریباً پر است» در بالای صفحه مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید. در غیر این صورت، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات (SETTING)  را انتخاب کنید.

ادامه مطلب ...

با این ترفند‌ها امنیت گوشی خود را حفظ کنید

 پر بیراه نگفته‌ایم اگر مدعی شویم این روز‌ها دار و ندارمان در گوشی‌های هوشمند قرار دارد و هرچقدر هم که برای حفظ این اطلاعات وقت و هزینه کنیم باز هم کم است چرا که هکر‌های نابکار در یک چشم به‌هم زدن این اطلاعات ارزشمند را از گوشی بیرون می‌کشند. ادامه مطلب ...

نحوه فعال کردن System Restore در ویندوز ۱۰

 محافظت از سیستم را روشن کنید. همانطور که ذکر شد، System Restore به طور پیش فرض در ویندوز ۱۰ غیرفعال است. ممکن است متوجه این موضوع نشوید تا زمانی که نیاز به لغو تغییرات ناخواسته نداشته باشید و متوجه شوید که نمی‌توانید. در اینجا نحوه روشن کردن System Protection، که شامل ابزار System Restore است، آمده است.

ادامه مطلب ...