میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

چگونه ویندوز ۱۰ را به Safe Mode ببریم ؟

ویندوز ۱۰ در Safe Mode، سیستم را با کمترین تعداد فایل سیستمی و درایور لود می کند ، تا ویندوز بتواند بالا بیاید ( بوت شود ) . در Safe Mode برنامه های startup ، add-ons ، تنظیمات فرعی اجرا نمی شوند .

ما معمولا ویندوز را در این حالت بوت می کنیم در صورتی که نیاز به رفع مشکلات آن داشته باشیم . این پست به شما آموزش فعالسازی ، شروع یا بوت ویندوز در Safe Mode را می دهد . ممکن است راهکارهای دیگری هم رفتن به این حالت موجود باشد اما ما تنها دو روش این کار را به شما آموزش می دهیم .

آموزش بوت ویندوز در Safe Mode

سه روش آسان بردن ویندوز ۱۰ به Safe Mode

  • فشار دادن دکمه shift و کلیک بر روی Restart
  • استفاده از قسمت ریکاوری Recovery در بخش Update & Settings و کلیک بر روی Restart Now
  • استفاده از MSConfig یا System Configuration Utility و انتخاب Safe Boot ، Minimal options setting و سپس Restart

اجازه بدهید تا به صورت دقیق تر به موارد بالا بپردازیم

۱ ) استفاده از Advanced Startup Options

ساده ترین روش برای رفتن به حالت safe mode ، فشار دادن کلید Shift و کلیک بر روی restart است . این کار کامپیوتر شما را به Advanced Startup Options می برد .

به عنوان روش دیگر ، به این قسمت بروید

Settings >>Update & Security >>Recovery

در زیر قسمت Advanced startup ، بر روی Restart now کلیک نمایید .

زمانی که شما یکی از دو روش بالا را انتخاب کردید ، ویندوز ۱۰ شما مجدد راه اندازی شده و شما تصویر زیر را مشاهده می کنید .

Troubleshoot را کلیک کنید .

در صفحه بعد وارد تنظمیات Advanced Startup options می شوید .

به ترتیب زیر عمل کنید .

Troubleshoot > Advanced Options > Startup Settings > Restart

پس از ری استارت مجدد وارد صفحه ای می شوید که Startup Setting نام دارد در ادامه برای ورود به حالت safe mode دکمه ۴ را فشار دهید . توجه کنید در صورتی که نیاز به Safe mode with Networking دارید باید کلید ۵ را انتخاب نمایید . همچنین برای safe mode به همراه cmd کلید ۶ را انتخاب کنید .

پس از انجام این کار سیستم شما مجدد ریست شده و وارد حالت safe mode خواهید شد .

پس از بالا آمدن سیستم شما صفحه دسکتاپ با پس زمینه سیاه مشاهده خواهید کرد که در سمت چپ و راست کلمه safe mode نوشته شده است .

۲ ) استفاده از System Configuration Utility

راه ساده تر دیگر استفاده از ابزار System Configuration Utility است. با استفاده از کلید ترکیبی Win + X از منوی باز شده Run را انتخاب نموده و msconfig را تایپ کرده و اینتر بزنید .

در تب Boot در قسمت Boot Options گزینه Safe Boot را فعال کرده و Minimal را انتخاب نمایید . بر روی Apply/OK کلیک کرده و exit دهید . پس از این مرحله سیستم شده ریست شده و به حالت safe mode می رود .

به یاد داشته باشید زمانی که خواستید از ویندوز در حالت safe mode که با روش دوم وارد آن شده اید ، خارج شوید وارد msconfig شده و تیک Safe boot را بردارید و Apply/OK دهید . در صورتی که این مرحله را انجام ندهید سیستم شما هربار وارد Safe Mode خواهد شد .