میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

آخرین اخطار گوگل به صاحبان اکانت‌های غیر فعال در جیمیل

گوگل آخرین اخطار را به صاحبان اکانت‌های غیر فعال جیمیل صادر کرده است.

گوگل قصد دارد در ماه آینده میلیون‌ها اکانت جیمیل غیر فعال را به عنوان بخشی از یک به‌روزرسانی امنیتی بزرگ حذف کند.

کاربرانی که حداقل به مدت دو سال از حساب‌های کاربری خود استفاده نکرده‌اند، با از دست دادن دسترسی به صندوق ورودی خود و تمام فایل‌های ذخیره شده از جمله عکس‌ها و ویدیوها، مواجه خواهند شد.

گوگل هنگام اعلام سیاست جدید در ماه مه اعلام کرد که چندین نوتیفیکیشن برای کاربرانی که حساب‌هایشان حذف می‌شود، ارسال خواهد شد و اکنون این فرآیند را قبل از پاکسازی که از اول دسامبر آغاز می‌شود، شروع کرده است.

اقدام شرکت گوگل در پاسخ به نگرانی‌های امنیتی انجام می‌شود، زیرا حساب‌های متروکه معمولاً به این دلیل که از رمز‌های عبور قدیمی استفاده می‌کنند، اغلب در برابر حملات امنیتی آسیب‌پذیر هستند. به گونه‌ای که اگر مهاجم به یک حساب غیر فعال دسترسی پیدا کند، می‌تواند از آن برای دسترسی به حساب‌های دیگر یا انتشار بدافزار استفاده کند.

حساب غیر فعال چیست؟

گوگل حساب غیر فعال را حسابی می‌داند که برای دو سال یا بیشتر استفاده نشده باشد. این شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که یک حساب جیمیل غیر فعال و داده‌های آن را در صورتی که حداقل دو سال توسط مالک آن استفاده نشده باشد، حذف کند. با این حال، هنگام اعلام این سیاست، گوگل اعلام کرد که حساب‌هایی که برای آپلود ویدیو‌های یوتیوب استفاده شده‌اند، حذف نخواهند شد.

چگونه از حذف حساب کاربری جیمیل خود جلوگیری کنیم؟

ورود به حساب کاربری برای حفظ آن کافی نیست، بلکه باید از آن استفاده کنید. گوگل پیشنهاد می‌کند یکی از اقدامات زیر را انجام دهید:

- ایمیلی را بخوانید یا ارسال کنید
- از Google Drive استفاده کنید
- تماشای ویدیوی یوتیوب
- یک عکس را به اشتراک بگذارید
- دانلود یک برنامه
- از جست و جوی گوگل استفاده کنید
- با گوگل به برنامه یا سرویس شخص ثالث وارد شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.