میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

چگونه پس زمینه یک تصویر را در فتوشاپ حذف کنیم؟

 

فتوشاپ ابزاری است که می توانید آنچه که فقط در تصور می گنجد را حداقل به اندازه یک تصویر به واقعیت تبدیل کنید.

حذف پس زمینه در فتوشاپ راه را برای لذت بخش‌ترین کاربرد‌های این برنامه هموار می‌کند. علی رغم راه‌های پیچیده و وقتگیری که برای حذف پس زمینه یک تصویر وجود دارد، یک راه آسان از طریق استفاده از ابزار انتخاب سریع در Adobe Photoshop CC ۲۰۲۰K نیز وجود دارد.

نحوه حذف پس زمینه در فتوشاپ

۱. فتوشاپ را در مک یا رایانه شخصی خود راه اندازی کنید. تصویری را که می‌خواهید پس زمینه را از آن حذف کنید با کلیک بر روی "File" و سپس "Open... " از منو بالا بکشید.

۲. از ابزار انتخاب سریع استفاده کنید و نماد را که یک مستطیل سخت احاطه شده با خط نقطه چین است را پیدا کنید. این گزینه در نوار ابزار سمت چپ با کلیک راست بر روی ابزار انتخاب شی و کلیک بر روی نماد سوم یافت می‌شود.

۳. برای احاطه کردن تصویری که می‌خواهید در پیش زمینه باقی بماند یا بخشی از تصویر که پس از حذف در پس زمینه باقی می‌ماند، تکه تکه کلیک کنید. همچنین می‌توانید "Select Subject" را در نوار منوی بالای "Options" فشار دهید.

۴. برای رفع هر گونه نقص در مورد سوژه خود بزرگنمایی کنید. می‌توانید این کار را در حالت "Quick Mask" انجام دهید.

۵. وقتی از عکسی که می‌خواهید از پس‌زمینه جدا شود راضی هستید، روی موضوع انتخاب شده راست کلیک کرده و روی Layer via Copy کلیک کنید.

۶. روی نماد کره چشم در پانل لایه‌ها در کنار لایه صفر کلیک کنید؛ زیرا به طور پیش فرض برای مخفی کردن پس زمینه، در منوی سمت راست صفحه فراخوانی می‌شود.

ادامه مطلب ...

برنامه‌هایی که به شما کمک می‌کنند دوربین‌های مخفی را پیدا کنید

 

مجموعه‌ای از برنامه‌های اندروید و آیفون وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای یافتن دوربین‌های مخفی در هر مکانی استفاده کرد.

اگر در اتاق هتل اقامت دارید، همیشه ایده خوبی است که قبل از اقامت، دوربین‌های مخفی و دستگاه‌های ضبط صدا را بررسی کنید و این کار را می‌توان با استفاده از برخی از برنامه‌های کاربردی گوشی هوشمند انجام داد.

در این گزارش مجموعه‌ای از برنامه‌های اندروید و آیفون معرفی می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها برای یافتن دوربین‌های مخفی در هر مکانی استفاده کنید.

ادامه مطلب ...

چگونه دستگاه‌های خود را بدون از دست دادن داده‌ها ریست کنیم؟

 

یکی از دغدغه‌های مهم برای تمام کاربران دستگاه‌های هوشمند از قبیل تلفن یا لپتاپ، از دست دادن اطلاعات هنگام بازنشانی است که با چند راهکار ساده می‌تواند رفع شود.

برای اولین بار چه احساسی داشتید زمانی که هر یک از دستگاه‌های خود را روشن کردید و همه چیز عالی بود و شاهد عملکرد سریع و امکانات فراوان بوده‌اید؟ خبر خوب این که باز هم می‌توانید هر زمان که بخواهید با تنظیم مجدد تلفن یا رایانه خود دوباره این احساس را تجربه کنید.

بازنشانی دستگاه چیزی فراتر از شروعی تازه است. می‌تواند باگ‌های مداوم را برطرف کند، از شر برنامه‌های ناخواسته و بدافزار‌های خطرناک خلاص شود و فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما را آزاد کند.

ضربه زدن یا کلیک کردن روی دکمه تنظیم مجدد می‌تواند ترسناک باشد؛ اما تا زمانی که مشکلات احتمالی را در نظر بگیرید و با دقت پیش بروید، تصمیم شما باید خوب باشد.

در ادامه چند راهکار ساده و در عین حال کارآمد توصیه می‌شود که به کارگیری آن‌ها می‌تواند تا حد قابل توجهی مشکلاتتان را برطرف کند.

ادامه مطلب ...

معرفی بهترین برنامه‌های سنجش تاخیر شبکه

 مدت زمان رفت و برگشت داده‌ها هنگام استفاده از سرویس‌های آنلاین، وبگردی و بازی‌های تحت شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین منظور برنامه‌ها و وب سایت‌های مختلفی توسعه یافته‌اند که می‌توانند این زمان را اندازه‌گیری کنند و در شرایط فعلی اینترنت کشور، گزینه مناسبی برای یافتن بهترین سرور‌ها و پروتکل‌های اتصال به شمار می‌روند.

اندازه‌گیری پینگ به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که از میان آن‌ها می‌توان به وب سایت‌های مخصوص این کار در کنار اپلیکیشن‌های موبایل و کامپیوتر اشاره نمود. البته اغلب سرویس‌ها هر دو گزینه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند و کاربران با توجه به نیاز خود می‌توانند از بهترین روش بهره بگیرند. در ادامه شما را با برخی از برنامه‌ها و وب‌سایت‌های سنجش نت و پینگ آشنا می‌کنیم.

ادامه مطلب ...