میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

دانلود کنید: نصب ویندوز قابل حمل برای حافظه‌های جانبی

تا به حال برنامه های مختلفی را مشاهده کرده اید که نسخه قابل هم آن ها ارائه شده است، اما این بار نوبت ویندوز است که نسخه قابل حمل از آن را همراه خود داشته باشید تا در موارد ضروری از آن استفاده کنید.
 همان گونه که می دانید نرم افزارها به دوسته نصبی و قابل حمل تقسیم می شوند و تا به حال برنامه های مختلفی به صورت قابل حمل در دریچه معرفی شده اند، اما این بار نوبت معرفی نسخه قابل حمل ویندوز است، بله با استفاده از این نرم افزار WinToUSB می توانید ویندوز مورد نظرتان بر روی حافظه های جانبی usb نصب کنید و هر کجا که لازم شد، آن را به رایانه مد نظرتان متصل کنید و به صورت کامل از امکانات ویندوز مورد نظرتان استفاده کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: پشتیبانی از نسخه های مختلف ویندوز، سازگاری با انواع رایانه ها، سرعت بالا در پردازش و اجرای دستورات اشاره کرد.

نصب ویندوز قابل حمل

 • دانلود و مشخصات فایل

 • رمز عبور: www.yjc.ir
 • حجم: 3.6 مگابایت
 • نسخه: 2.1
 • اجرا در: ویندوزهای  XP, 7, 8
 • امتیاز: 

با این آموزش از سرقت اطلاعات خود محافظت کنید

یکی از راه‌های سرقت اطلاعات از طریق فلش مموری‌ها می‌باشد که با اتصال این فلش مموری‌ها کلیه اطلاعات کاربر به سرقت و شروع به کپی برداری می کند. با این آموزش دست سارق‌ها را ببندید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در گذشته انتقال اطلاعات به صورت سخت افزاری صورت می گرفت که شخص برای جمع آوری اطلاعات مجبور بود از فلاپی ها و یا دیسک های DVD یا CD استفاده کند. با سرعت روز افزون فناوری و با ورود فلش مموری ها دیگر کسی سراغ سخت افزاری نمی رود. از این رو این کار باعث شده است که هکر ها به راحتی با نصب فلش مموری خود اقدام به دزدی اطلاعات کاربر نماید. حتما سریال هوش سیاه را به یاد داری که هکر با نصب فلش مموری خود به سیستم مدیریت بانک توانست کنترل و اطلاعات بانک را کپی برداری کند. دریچه فناوری اطلاعات قصد آن را دارد که آموزشی برای شما قرار دهد که در هنگامی که نیستید اگر فلش مموری های که حامل ویروس جهت کپی کردن اطلاعت هستند نتواند اجرا شود و اطلاعات شما را به سرقت ببرد.

چگونه راه کپی برداری فلش ها را ببندیم؟
مرحله 1: در ویندوز 7 از منوی Start در کادر Search عبارت regedit را تایپ کرده و اینتر را بزنید و در ویندوز 8 یا بالاتر از کلیدهای ترکیبی win+r را بفشارید و در run عبارت regedit را نوشته و اینتر را بفشارید تا وارد محیط رجیستری شوید.
قفل فلش
مرحله2: پس از باز شدن صفحه ویرایش رجیستری باید به دنبال یک مسیر باشید که آدرس مسیر را در پایین مشاهده می کنید.
HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentCotrol-Set/Contol
آموزش قفل فلش مموری
مرحله3: پس از به اتمام رسیدن مرحله های ریشه مورد نظر روی کلید Control راست کلیک و از New روی Key کلیک کنید نام کلید جدید را StrogeDevicePolicies  قرار دهید.
آموزش قفل مموری

توجه داشته باشید تمام مراحل را مانند تصویر انجام دهید و از وارد کردن موارد غیر ضروری خودداری کنید.
اموزش قفل مموری
مرحله4: کاربران توجه داشته باشند در این بخش بسته به نوع 32 یا 64 بودن ویندوز انتخاب کنید. سپس روی کلید StrogeDevicePolicies راست کلیک و از منوی New روی DWORD کلیک کنید.
اموزش قفل فلش
مرحله5: نام مقدار جدید ساخته شده را WriteProtect قرار دهید. توجه کنید دستورات را مطابق آموزش داده شده انجام دهید.
قفل فلش مموری

مرحله6: این مرحله مرحله آخر می باشد و شما به خوبی توانسته اید تمام موارد آموزش داده را به خوبی انجام دهید و در مرحله آخر روی WriteProtect راست کلیک و Modify را انتخاب کنید. در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید سپس OK کنید.

آموزش قفل مموری
اکنون registry را ببندید و سیستم را ریستارت کنید. از این پس اگر بخواهیم اطلاعاتی را به یک حافظه فلش یا هر نوع حافظه همراه مانند MP3 Player منتقل کنیم با پیغام خطا روبرو خواهیم شد. لازم برای بازگشت به حالت قبلی کافی است عدد 1 را دوباره به 0 تغییر دهید.

دانلود نسخه جدید SHAREit نرم افزار انتقال سریع فایل ها

نسخه جدید نرم افزار SHAREit رقیب قدرتمند نرم افزار زاپیا را برای دانلود و نصب منتشر شد.
 کاربران دستگاه های هوشمند با ظهور نرم افزاری انتقال سریع فایل از طریق وای فای دیگر فناوری بلوتوث را برای انتقال فایل تقریبا کنار گذاشته اند. معروف ترین نرم افزار انتقال سریع فایل در بین ما ایرانی ها زاپیا است اما این نرم افزار همیشه سایه رقیب قدرتمندی را محصول شرکت معروف لنوو Lenovo بر سرخود حس کرده است که SHAREit نام دارد.

با انتشار نسخه جدید این نرم افزار قدرتمند که مدعی است سریعترین نرم افزار انتقال فایل است ما هم آن را برای شما ارائه میکنیم.

دانلود نسخه جدید SHAREit نرم افزار انتقال سریع فایل ها
ویژگی های اصلی برنامه SHAREit:

ارسال سریع و آسان تمامی فایل ها از طریق وایرلس و بدون استفاده از اینترنت و بلوتوث
ارسال و دریافت آسان هر فایلی نظیر عکس، ویدئو، موزیک، برنامه، بازی و غیره
امکان ارسال فایل های حجیم مانند ویدیو با سرعتی ۴۰ برابر بیشتر از بلوتوث
قابلیت انتقال فایل بین تبلت و گوشی ،گوشی و کامپیوتر ، تبلت و تبلت و …
امکان ارسال گروهی و پشتیبانی تا ۵ دیوایس اندرویدی
اینترفیس و رابط کاربری آسان و زیبا با دسترسی آسان

تغییرات نسخه 3.6.8:
 
 اضافه شدن ویژگی Search Local Files در گزینه ارسال فایل
اضافه شدن امکان پخش موزیک در خود شیر ایت
رفع مشکلات برنامه و بهبود عملکرد در دستگاه های مختلف + رفع مشکل برنامه در دستگاه های مختلف.

دانلود نسخه جدید SHAREit نرم افزار انتقال سریع فایل ها
این نرم افزار با بیش از 100 میلیون بار دانلود از گوگل پلی امتیاز عالی 4.4 از 5 را از کاربران دریافت کرده است. در ادامه میتوانید نسخه اندروید و IOS (آیفون و آیپاد) این نرم افزار را دانلود کنید.


 • دانلود و مشخصات فایل

قبل از رفتن به نمایشگاه کتاب این نرم افزار را دانلود کنید.         قبل از رفتن به نمایشگاه کتاب این نرم افزار را دانلود کنید.
حجم: 6 مگابایت
نسخه: 3.6.8
نوع فایل: zip برای آندروید




انتهای پیام/

برای سرویس ADSL از چه نوع مودمی استفاده کنیم؟

کاربران باید برای انتخاب مودم های اتصال به اینترنت آنها را کاملا بشناسند .
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ،سالها پیش تنها طریقه اتصال به اینترنت استفاده از سیم تلفن بود که با اتصال به مودم داخلی در پشت کیس امکان پذیر بود و هنگام اتصال ،اشغال خط تلفن را به همراه داشت اما امروزه پیشرفت تکنولوژی، اینترنت پرسرعت را به همراه آورده است که کاربران باید برای استفاده از آن مودم های مخصوصی را در اختیار داشته باشند. در ادامه ما انواع و ویژگی مودم های ADSL و نحوه انتخاب آنها را به شما معرفی می کنیم.
مودم ها دارای چه ویژگی هایی هستند؟

مودم ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند یکی بی سیم و دیگری با سیمکه هر کدام دارای ویژگی های مربوط به خود هستند و این ویزگی ها باعث تفاوت قیمت در آنها شده و  از بعضی مودم ها به عنوان روتر نیز می توان استفاده کرد.
روتر چیست؟
 روتر یا مسیر یاب به عنوان یک دستگاه برای ایجاد و اتصال شبکه اینترنتی در بین چند سیستم کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد.
استفاده از روترها در شبکه به امری متداول تبدیل شده است . یکی از دلایل مهم گسترش استفاده از روتر ، ضرورت اتصال یک شبکه به چندین شبکه دیگر ( اینترنت و یا سایر سایت ها ی از راه دور ) در عصر حاضر است
مودم های کابلی چند نوع هستند؟
 به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند .
 1. مودم با پورت  usb  : که صرفا برای یک رایانه مورد استفاده قرار می گیرد.
2. مودم با پورت ethernet: این مودم نیز  برای رایانه های خانگی می باشد که در نهایت می توان توسط آن اینترنت را بین دو دستگاه رایانه به اشتراک گذاشت.
3. مودم روتر با پورت ethernet:  که کاربران حرفه ای تر می توانند با استفاده از آن یک شبکه بین چند سیستم اجرا کنند در ضمن این نوع مودم از نظر امنیت نسبت به دیگر مودم ها قدرتمند تر است.

مودم های بیسیم(wireless) چگونه اند؟
این نوع که از نام آن مشخص است مودمی بیسیم است که می توان توسط آن به عنوان روتر نیز استفاده کرد و کاربران بیشتری در صورت داشتن دستگاههای دارای وای فای مانند گوشی های موبایل و لب تاپ و ... از طریق آن به اینترنت متصل شوند و شبکه های ارتباطی ایجاد کرد اما باید در نظر داشت که این نوع مودم ها به دلیل بیسیم بودن دارای امنیت کمتری نسبت به مودم های کابلی می باشند.

توصیه دریچه به کاربران:
اگر فقط از یک سیستم برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید ما مودم های کابلی معمولی را به شما پیشنهاد می کنیم اما در صورتی که از چند دستگاه دارای وای فای(wi-fi) استفاده می کنید مودم های بی سیم مناسبتر به نظر می رسند.
قابل ذکر است که بعضی از شرکت های سرویس دهنده به شما مودم هایی را معرفی می کنند که اکثرا جنبه تبلیغاتی دارند و با توجه به قیمت بالای مودم ها بهتر است با شناخت کامل و بر اساس نیاز خود اقدام به خرید این محصول نمایید.

گزارش از: محمد کرم درآبادی  

دانلود نرم افزار فیلم برداری از صفحه گوشی "Screen Recorder Pro"

Screen Recorder نرم افزار ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی های هوشمند اندرویدی است.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با استفاده از نرم افزار Screen Recorder می توانید با کیفیت بالا از صفحه نمایش گوشی خود فیلم ضبط کنید. در بسیاری از برنامه های ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی باید گوشی روت شده باشد اما در نرم افزار Screen Recorder برای ضبط فیلم ها نیز نیازی به روت بودن گوشی همراه خود نخواهید داشت.

نرم افزار ضبط فیلم از صفحه گوشی Screen Recorder +دانلود
ویژگی های نرم افزار Screen Recorder Pro:
  • پشتیبانی از ویجت های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند
  • پوشش دادن دوربین جلوی گوشی برای ضبط فیلم
  • تکان دادن گوشی برای متوقف سازی ضبط فیلم در هنگا فیلم برداری
  • تکان دادن دستگاه برای گرفتن اسکرین شات
  • قفل کردن گوشی برای متوقف کردن ضبط
  • امکان ضبط صدا به همراه فیلم

  دانلود و مشخصات فایل

دانلود
حجم: 1.2 مگابایت
نیازمند اندروید: +4
نوع فایل: ZIP

انتهای پیام/