میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

تغییر پسورد مودم ADSL و افزایش امنیت


نحوه تغییر دادن رمز یا پسورد مودم های ADSL و ارتقاء امنیت و جلوگیری از هک شدنخیلی از افراد هستند که وقتی یه مودم ای دی اس ال میخرن اصلا فکری به امنیت اون نمی کنند، اما یه روزی هم میرسه که از این کارشون پشیمون میشن! اما بنظر شما چرا ؟! جواب همه سؤال های شما، به اضافه آموزش عوض کردن رمز یا پسورد مودم و ارتقاء امنیت مودم های ADSL و جلوگیری از هک شدن اون ها رو در ادامه مطلب دنبال کنید ... 

ادامه مطلب ...



اطلاعیه:
این آموزش مربوط به تغییر رمز پیشفرض مودم؛ برای جلوگیری از نفوذ هکران به قسمت تنظیمات مودم هست!
اکثر کاربران این مطلب رو با نحوه تغییر رمز اتصال به مودم های وایرلس (بی سیم) اشتباه میگیرند ...

اگر بدنبال روشی برای افزایش امنیت مودم های وایرلس خود هستید، روی لینک زیر کلیک کنید:
تغییر نام و رمز مودم وایرلس و افزایش امنیت مودم



شاید چند روز و یا چند ماهی باشه که یه مودم  ADSL نو خریده باشید و ضمن استفاده از اون کم و بیش کیفی هم کرده باشید، ولی جدیدا شک کردین که داره از شارژ اینترنتتون یه کمی غیر عادی کم میشه! بنظر شما کس دیگه ای هم میتونه از مودمتون بدون اطلاع شما استفاده کنه ؟! 
در بعضی موارد بله؛ البته این بستگی به ارائه دهنده اینترنت شما هم داره. ولی در کل میشه گفت که چقدر خوب هست که امنیت مودم ADSL مون بالا باشه و بشه از هک شدن اون جلوگیری کرد ...  به همین دلیل هم ما با عوض کردن پسورد یا رمز ADSL از هک شدن و یا هرگونه آسیب دیگه ای که ممکنه سرمون بیاد جلوگیری می کنیم.


 چگونه پسورد مودم ADSL خود را تغییر دهید و امنیت آن را بالا ببرید ؟

ابتدا عبارت "192.168.1.1" را در نوار آدرس بار مرورگر خود تایپ کنید و اینتر بزنید.سپس صفحه کوچکی باز میشود که از شما درخواست نام کاربری و کلمه عبور می کند؛ در صورتی که کلمه عبور خود را تغییر نداده باشید کلمه عبور و نام کاربری شما هر دو "admin" هست. پس از ورود، از قسمت Management به قسمت Access Control رفته و روی گزینه Passwords کلیک کنید. سپس در صفحه باز شده نام کاربری خود و پسورد قبلی(همان admin) و پسورد جدید و دوباره پسورد جدید را وارد کنید و روی دکمه save کلیک کنید تا تغییرات انجام شود.


توجه بروز رسانی:
دوستان عزیز؛ فیلم آموزشی کوتاهی در رابطه با راه اندازی (کانفیگ کردن) و تغییر پسورد مودم هم اکنون آماده شده و توسط لینک زیر میتونید بهش دسترسی داشته باشید.

4 راز که هکرهای شبکه‌های وایرلس نمی‌خواهند شما بدانید!

   اگر بر روی مودم بی‌سیم خود رمز عبور قرار داده‌اید و اطمینان دارید که با این کار آن را ایمن کرده‌اید باید بدانید که در اشتباه هستید. هکرها می‌خواهند که شما چنین چیزی را باور کنید تا همچنان برای حملات آن‌ها آسیب‌پذیر باقی بمانید. در این مطلب به معرفی 4 نکته‌ خواهیم پرداخت که هکرها امیدوارند شما از آن‌ها بی‌اطلاع باقی بمانید. چرا که در این صورت امکان نفوذ آن‌ها به شبکه یا رایانه‌‌‌ی شما ناممکن می‌شود.

 
1. رمزگذاری WEP برای محافظت از شبکه‌‌ی بی‌سیم شما عملاً بی‌فایده است. رمزگذاری WEP در عرض چند دقیقه و به آسانی قابل کرک شدن است و تنها حس اشتباه امنیت را به کاربر القا می‌کند.

ادامه مطلب ...

مسیر پیش فرض دانلودها در مرورگر گوگل کروم تغییر دهید!

زمانی که برای دانلود فایل ها از ابزار داخلی مرورگر گوگل استفاده می کنید تمام فایل های دریافتی شما  توسط این مرورگر به طور پیش‌فرض در مسیر Downloads ذخیره می شوند. 

اما ما ترفندی را برای شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید مسیر پیش فرض دانلود ها در این مرورگر را تغییر دهید .
1- مرورگر Google Chrome را باز کنید.
2- روی دکمه‌ی همبرگری مرورگر کلیک کنید.
3- در منوی بازشده روی Settings کلیک کنید.
4- در پایین محیط Settings، روی Show advanced settings کلیک کنید.
حالا کمی پایین‌تر قسمت Downloads را خواهید یافت.
5- در این قسمت مسیر پیش‌فرض ذخیره‌ی فایل را تغییر دهید.
اما اگر مایل نیستید که تمام فایل‌ها همواره در یک مسیر ذخیره شوند، با فعال کردن تیک گزینه‌ی Ask where to save each file before downloading، مرورگر هر بار به هنگام دانلود فایل، مسیر ذخیره‌ی آن را از شما خواهد پرسید و شما می توانید مسیر جدیدی به آن بدهید.

تلگرام فارسی یا تلگرام جعلی؟

 برنامه تلگرام یک پیام رسان است که کاربران می توانند با استفاده از آن به ارسال و دریافت پیام های صوتی، تصویری و نوشتاری بپردازند. همچنین این پیام رسان به کاربران خود این امکان را می دهد که بتوانند غیر از این فایل ها، انواع دیگر فایل را نیز ارسال و دریافت کنند. این برنامه که دارای امنیت خوبی هم است،  به صورت کد باز در مارکت ها ارائه می شود. 


شرکت تلگرام کدهای نوشته شده خود را در سایت خود قرار داده است و برنامه نویسان زیادی می توانند از آن کد ها برای توسعه برنامه های خود استفاده کنند. به تازگی پیامی در پیام رسان ها در حال گسترش است که معرف تلگرام به ظاهر فارسی است. متن این پیام را ادامه برای شما آورده ایم:

"آیا میدونستی که برنامه ی تلگرام با زبان فارسی نیز وجود داره؟کاملا رایگانه و دقیقا شبیه تلگرام اصلی است و با زبان فارسی؛ درضمن با اینترنت ایران سازگاری بهتری داره و برخی از مشکلات قطع و وصل شدن و یا دانلود نشدن فیلم ها و عکس ها نیز در برنامه ی تلگرام فارسی برطرف شده. از همه مهمتر اینکه برنامه ی تلگرام فارسی با تلگرام اصلی هیچ تداخلی نداره و می تونی هر دو رو کنار هم نصب کنی پس به راحتی می تونی روی یه گوشی دوتا خط متصل به تلگرام داشته باشی. این برنامه در شرکت تلگرام ثبت شده (شماره ثبت 28399) پس اصلا جایی برای نگرانی در مورد جاسوسی نیست، برای اطمینان بیشتر با شرکت تلگرام تماس بگیرید."

ادامه مطلب ...

حساب تلگرام به نام شما به کام دیگران

  شبکه های اجتماعی دقیقا مانند جامعه ای هستند که ما در آن ها زندگی می کنیم. در هر جامعه یکسری قوانین عمومی وجود دارد و یکسری از قوانین هم به صورت شخصی هستند. قوانین عمومی افراد را از انجام بعضی امور منع می کنند. 

برای مثال در هر جامعه ای با دزدی مقابله می شود و دزدان را تنبیه می کنند. در شبکه های اجتماعی هم بعضی از این قوانین صادق هستند. برای مثال با افرادی که دست به دزدی اطلاعات می زنند و یا ایجاد مزاحمت می کنند، مقابله و برخورد می شود. با پیشرفت هر تکنولوژی در جامعه، باید فرهنگ استفاده از آن نیز گسترش یابد. عدم گسترش این فرهنگ باعث افزایش مشکلاتی می شود که کاربران در اینترنت با آن ها مواجه می شوند. برای مثال اگر یک فردی که از فرهنگ بسیار پایین در شبکه های اجتماعی برخوردار است به حساب های کاربری شما در اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند به انجام کار های غیر اخلاقی دست به زند و حتی رابطه افراد با یکدیگر را از بین ببرد و خیلی کارهای دیگر. ادامه مطلب ...