میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

بازیابی رمز wifi در ویندوز ۸٫۱

 گاهی پیش می‌آید که رمز وای‌فای را فراموش می‌کنید. اگر از ویندوز ۸٫۱ بهره می‌برید، با ما همراه باشید تا مراحل یافتن رمز را برایتان بازگو کنیم.

[​IMG]

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ من اغلب اوقات دچار این مشکل می‌شوم و با این که گاهی رمز وای‌فای را در جایی یادداشت می‌کنم، باز هم نمی‌توانم آن را بیابم.
خوشبختانه یک روش ساده برای یافتن این رمز روی کامپیوتری که این رمز قبلاً روی آن ثبت شده، وجود دارد. در ادامه مراحل یافتن رمز وای‌فای ذخیره‌شده روی ویندوز ۸٫۱ را آورده‌ایم:
ادامه مطلب ...

آموزش گذاشتن رمز عبور بر روی تلگرام در ویندوز



یکی از بزرگترین دغدغه ی هر کاربر در دنیای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی، احساس امنیت و حفظ حریم خصوصی می باشد. همچنین میدانید، که قرار دادن یک رمز عبور بر روی برنامه های پیام رسان مانند تلگرام می تواند موجب حفظ حریم خصوصی کاربر شده و از مشاهده پیام ها ، دوستان و دیگر اطلاعات شخصی توسط دیگر افراد جلوگیری شود. بدین منظور در این ترفند تصمیم داریم نحوه گذاشتن رمز عبور ( passcode ) بر روی پیام رسان تلگرام – Telegram اندروید را به صورت تصویری آموزش دهیم.

ادامه مطلب ...

چه کسی در حال استفاده از WiFi شماست؟

  چه برای رفع مشکل و چه برای داشتن یک اطلاعات کلی از وضعیت استفاده از WiFi این امر بسیار حائز اهمیت است که هر یک از کاربران به درستی بدانند ‌در حال حاضر چه دستگاه‌هایی به مودم آن‌ها متصل بوده و در حال استفاده از WiFi آن‌ها هستند. شاید هم‌اکنون یک دسترسی غیر قانونی در حال استفاده از اینترنت شما باشد!


در بسیاری از موارد تنها یک گذرواژه نمی‌تواند مانع از دسترسی غیر مجاز همسایه یا یک غریبه به WiFi شما و در نتیجه بهره‌برداری رایگان از ارتباط اینترنتی شما باشد. شاید شما متوجه شده‌اید که اینترنت شما کند‌تر از حد معمول شده ‌و یا اینکه حجم ترافیک اینترنتی شما خیلی زود‌تر از انتظار به پایان می‌رسد. در نتیجه بهتر است بدانید ‌چه دستگاه‌هایی اکنون به WiFi شما متصل است. 

ادامه مطلب ...

ابزار اشتراک‌ گذاری صفحه‌ نمایش و کنترل از راه دور کامپیوتر

 شاید تاکنون برایتان پیش‌آمده که خواسته باشید صفحه‌نمایش کامپیوترتان را با یکی از دوستانتان که در زمینه کامپیوتر تخصص دارد به اشتراک بگذارید تا برایتان عیب‌یابی کند و یا بخواهید فیلمی که در کامپیوتر شخصیتان ذخیره کردید را در تبلت خود تماشا کنید. در گذشته این کار تقریباً غیرممکن بود اما امروزه نرم افزارهای زیادی برای کنترل از راه دور سیستم‌ها و به اشتراک‌ گذاری صفحه‌ نمایش در دسترس ما قرارگرفته اند. در ادامه به معرفی و مقایسه هفت نرم افزار کاربردی و قدرتمند در این زمینه می‌پردازیم. ادامه مطلب ...

چگونه محل کار و خانه را در گوگل مپس ثبت کنیم؟

 

اضافه کردن آدرس به گوگل مپس , سیو کردن محل کار و خانه در گوگل مپس

ثبت محل کار در گوگل مپس

 

گوگل مپس (Google Maps) یکی از برنامه‌های حرفه‌ای نقشه بوده که برای پلت‌فرم‌های مختلف توسط کمپانی گوگل ساخته شده است. همان‌طور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه مسیریابی قدرت‌مند آن بوده که محبوبیت زیادی میان کاربران دارد و روزانه استفاده زیادی از آن می‌شود.

ادامه مطلب ...