میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

اقدامات لازم در هنگام تحویل تجهیزات هوشمند برای تعمیر

۱- سیم‌کارت و مموری آن را بردارید
۲- تمامه اطلاعات خانوادگی و خصوصی را از حافظه داخلی آن پاک کنید
۳- اگر کار بانکی با اپ‌های مختلف در آن انجام می‌دهید حتما آن‌ها را حذف و غیرفعال کنید
۴- اطلاعات اکانت‌های پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی را حذف کنید
۵- اگر از ایمیل در این سیستم استفاده کرده‌اید حتما رمز آن را حذف و تغییر دهید
۶- تجهیزات هوشمند را به هر تعمیرکاری ندهید

در عصر کنونی همه افراد مجهز به گوشی و تجهیزات هوشمند هستند، استفاده مداوم از این تجهیزات منجر به آسیب دیدن آن‌ها می‌شود بنابراین بردن این تجهیزات برای تعمیر امری عادی و در عین حال ضروری است، اما همان گونه که گفته شد باید به مراکز مجاز مراجعه کرده و اقدامات امنیتی را قبل از تحویل به تعمیرکار انجام دهیم.

در برخی موارد دیده شده که افراد گوشی هوشمند خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار می‌دهند بدون اینکه از عواقب آن مطلع باشند. این درحالی است که پیش از این گفته شد براساس قانون چنانچه فردی گوشی و سیم کارت تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار دهد و فرد مقابل با استفاده از آن دست به اقدامات مجرمانه مانند مزاحمت، فحاشی، کلاهبرداری بزند، فردی که گوشی و سیم کارت به وی تعلق دارد ابتدا به عنوان مجرم شناسایی و باید ثابت کند دستگاه خود را در اختیار فردی دیگر قرار داده است و در صورتی که از انجام این‌کار ناتوان باشد به عنوان مجرم اصلی شناخته خواهد شد لذا از در اختیار قرار دادن تلفن‌همراه خود به دیگران حتی برای چند لحظه کوتاه خودداری کنید.

در جامعه پیشرفته امروزی تلفن همراه به یکی از لوازم ضروری زندگی تبدیل شده است. در این زمانه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که حداقل یک خط به همراه یک گوشی تلفن همراه نداشته باشد در واقع تلفن همراه به یک دفتر کار و بانک اطلاعاتی تبدیل شده است و اطلاعات مهمی از جمله پیامک ­های خصوصی، نشانی و شماره تلفن افراد مختلف، شماره حساب‌های بانکی و رمز آن ها، عکس‌های خانوادگی و موارد بسیار دیگری در آن ذخیره شده است. صاحب تلفن همراه برای حفاظت از این اطلاعات مهم باید نکات مهم امنیتی را رعایت کند براین اساس همگان باید دانش سایبری خود را افزایش دهند.

منبع: ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.