میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

چت ویدئویی گروهی، قابلیت جدید گوگل دوو

 

گوگل قابلیت برقراری تماس گروهی را به سرویس ارتباط تصویری گوگل دوو با امکانات و ویژگی‌های جدید اضافه کرد.

چت ویدویی گروهی، قابلیت جدید گوگل دووگوگل دوو-Google Duo قابلیت تماس ویدئویی گروهی را به نرم‌افزار خود اضافه کرد. با وجود اینکه تعدادی از اپلیکیشن‌های تماس تصویری مانند واتس‌اپ و اسکایپ پیش تر قابلیت تماس تصویری گروهی را ایجاد کرده بودند ولی گوگل با کمی تاخیر و دیرتر این ویژگی را در برنامه خود ایجاد کرده است.

برخی از کارشناسان فناوری معتقدند گوگل مدت‌ها پیش در درصدد راه‌اندازی سرویس تماس تصویری گروهی بود ولی به دلیل وجود برخی از مشکلات که هرگز از سوی این شرکت اعلام نشد، برنامه راه‌اندازی چنین سرویسی را در گوگل دوو به تعویق انداخت. Google Duo جدید در ابتدا تنها در ایالات متحده آمریکا در دسترس بود ولی در حال حاضر کاربران از کشورهای بیشتر در جهان قادر به استفاده از نسخه جدید Google Duo هستند.

در تماس گروهی Google Duo حداکثر تا ۴ کاربر می‌توانند هم زمان باهم به گفتگوی تصویری بپردازند و به سادگی از ویژگی‌های گوگل دوو جدید استفاده کنند. افراد شرکت کننده در چت تصویری گروهی قابل تغییر و جایگزینی هستند. یعنی یک کاربر قادر است بدون قطع کردن تماس خود هم به صورت متوالی و یا هم زمان با چندین نفر به صورت تصویری به گفتگو بپردازد.



تنها چند روز پیش نسخه جدید گوگل دوو در کشورهای آمریکا، کانادا و هند در دسترس کاربران قرار گرفت و تیم حفاظتی سیستم عامل اندروید با استفاده از نرم‌افزار اندروید‌پلیس مسئولیت حفاظت از مسائل امنیتی اپلیکیشن گوگل دوو را بر عهده گرفته است. با وجود اعلام خبر انتشار نسخه جدید گوگل دو در کشورهای یاده شده ولی بررسی‌ها حاکی از عدم وجود گوگل دوو جدید در فروشگاه‌های مجازی است.

اگرچه تا این لحظه حداکثر تعداد افرارد قادر به شرکت در چت گروهی Google Duo چهار نفر است ولی گوگل در صدد است تا در آینده‌‎ای نزدیک این تعداد را افزایش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.