میثاق رایانه

آموزش رایانه

میثاق رایانه

آموزش رایانه

عیب یابی سیستم در ویندوز 10

 ر حالت سیف مد ویندوز برنامه ها و درایور های غیر ضروری را در شروع سیستم غیر فعال می کند تا شما بتوانید تشخیص دهید که عیب سیستم از تنظیمات پایه و درایور ها است یا خیر.

در نسخه اولیه ویندوز 10 پروفشنال ساخت 10166 بوت سیستم در حالت سیف مد بسیار کار ساده ای است. انجام این کار به این شرح است: 

عیب یابی سیستم در ویندوز 10

1- منوی تنظیمات (Settings) را باز کرده و به مسیر Update & security < Recovery < Advanced startup بروید. با کلیک بر روی گزینه Advanced startup سیستم مجدد راه اندازی می شود و به صورت خودکار به حالت سیف مود وارد می شود. 

عیب یابی سیستم در ویندوز 10


2- شما با یک صفحه آبی روشن مواجه می شوید که دارای سه گزینه: Continue، Troubleshoot و Turn off your PC است. حالا شما در حالت بازیابی سیستم هستید. بر روی Troubleshoot کلیک کنید تا گزینه های پیشرفته را برای عیب یابی سیستم خود مشاهده کنید.

عیب یابی سیستم در ویندوز 10


3- در منو عیب یابی بر روی Advanced options کلیک کنید. در این پنجره گزینه های: System Restore، System Image Recovery، Startup Repair، Command Prompt، Startup Settings و Go back to the previous build برای شما نمایش داده می شود. برای تغییر حالت شروع سیستم روی گزینه Startup Settings کلیک کنید. 

عیب یابی سیستم در ویندوز 10


4- حالا می توانید دکمه Restart را کلیک کنید تا سیستم شما مجدد راه اندازی شود.

عیب یابی سیستم در ویندوز 10


5- حال زمانی که کامپیوتر شما روشن شد یک صفحه آبی کمرنگ را می بینید که منو تنظیمات شروع سیستم را به شما نشان می دهد. شما می توانید با استفاده از صفحه کیبورد خود یکی از شماره ها را انتخاب کنید. برای ورود به سیف مود از کلید 4 یا F4و برای ورود به سیف مود با دسترسی به شبکه کلید 5 یا F5 را انتخاب کنید. اگر شما توانایی کار با کد های ویندوز را دارید با انخواب 6 یا F6 می توانید وارد Command Prompt شوید و در نهایت اگر از ورود به سیف مود صرف نظر کردید کلید اینتر را فشار دهید تا سیستم شما در حالت معمولی بوت شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.